Aarhus University Seal

Media Archive - before 2014

This list is only updated to 2014, for more recent media activities see the web-pages of the members of the centre.

Articles from "videnskab.dk" in Danish

11 December 2011: Levede Sankta Lucia i virkeligheden?

videnskab.dk - by Irene Berg Pedersen: "Er historien om martyren Sankta Lucia sand, og blev hun solgt til et bordel? Martyrforsker fortæller om Lucia og kristenforfølgelser i Romerriget.".

2 August 2010: Teologi opstod, da Biblen blev volapyk

videnskab.dk - by Niels Ebdrup: "Da Biblen var 200 år gammel, virkede den så forældet, at det truede kristendommen. Men filosofiske kristne pustede nyt liv i indholdet".

28 June 2010: Græske guder lærte kristne børn at læse

videnskab.dk - by Niels Ebdrup: "I de første fem århundreder efter Jesus' fødsel var kristendom, jødedom og græsk religion rodet sammen uden klare skillelinjer. Blandt andet brugte kristne Homers tekster om de græske guder i deres skoler".

9 January 2010: Gudinden Kybele beskyttede byerne

videnskab.dk - by Irene Berg Sørensen: "Ny dansk forskning viser, at 'Gudernes moder' Kybele ikke kun var frugtbarhedsgudinde i Romerriget. Hun var også en magtfuld beskytter af byer og mennesker".

Participation in radio programs

25 September 2014: Radioforedrag, 1 time

KNR, Kalaallit Nunaata Radioa – eller Greenlandic Broadcasting Corporation KNR, Kalaallit Nunaata Radioa – eller Greenlandic Broadcasting Corporation

News Archive

5 March 2010: Official opening of new centre at the Faculty of Theology

csac.au.dk - by Uffe Holmsgaard Eriksen: "How was the relationship between Christians and pagans in antiquity? The newly established Centre for the Study of Antiquity and Christianity will strengthen the research in this particular area through a strong interdisciplinary and international profile".

Participation in interviews for print Media

18 April 2011: Korsfæstelse var den mest grufulde henrettelsesform: Dødsstraf

Kristeligt Dagblad

9 May 2011: Frænde er frænde værst: Kristenforfølgelser

Kristeligt Dagblad

13 December 2011: Lucia, blev hun solgt til et bordel?

Ekstra Bladet

Other features on network media

13 December 2012: Levede Sankta Lucia i virkeligheden - og blev hun solgt til et bordel?

Aarhus Universitets julekalender